Med ny digital teknik kan marknadsföring skräddarsys efter individ och situation och bli mycket pricksäker. Konsumenter kan dessutom delta i och påverka företags marknadsföring, vilket innebär både utmaningar och möjligheter. Boken Digital marknadsföring beskriver med aktuell forskning och praktiska exempel hur digitaliseringen tar företags marknadsföring till en ny nivå. Stort fokus ligger på mobil marknadsföring, sociala medier och lojalitetsprogram. Extra vikt fästs på detaljhandeln och co-creation mellan konsumenter och företag. Boken kan användas på universitet, högskola, KY-utbildningar, utbildningsföretag och internutbildningar så väl som vid självstudier.
Författarna Roger Ström och Martin Vendel har lång och praktisk erfarenhet i kombination med forskning på bland annat Högskolan i Halmstad och Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Deras kunskaper inom företagsekonomi och teknik kombineras och ligger till grund för hur ämnet behandlas. Det arbete som legat till grund för boken har till stor del finansierats av Handels Utvecklingsråd, HUR. För en sammanfattning av bokens 5 delar klicka här. Och för att provläsa klicka här (upplaga 1).
Myndigheten för tillgängliga medier (MTM) har gjort Digital Marknadsföring (upplaga 1) tillgänglig även som talbok (DAISY 2.02). Se LIBRIS för mer info.
Boken är utgiven på Sanoma Utbildning AB, Box 30091, 104 25 Stockholm, www.sanomautbildning.se. Karin Sörensen har varit projektledare och redaktör och Jonas Olsson, Mobile Design, har stått för den grafiska formen.
Boken Digital Marknadsföring, ISBN 978-91-523-5398-1, kan beställas på ekonomionline.