Digital marknadsföring är ett spännande område i snabb utveckling. Ny digital teknik förändrar radikalt hur marknadsföring kan genomföras, men många av de grundläggande principerna består. Med utgångspunkt i klassiska marknadsföringsmodeller går vi i boken Digital marknadsföring genom hur förutsättningarna nu förändras och vad detta innebär ur främst ett strategiskt perspektiv. Digital marknadsföring har en enorm potential men innebär även ett stort antal utmaningar.
Boken kompletteras här med digitalt innehåll för att exemplifiera utvecklingen med aktuella case. Fler case kommer att läggas till efterhand. Här finns också korta sammanfattningar av bokens 5 delar. Vi kommer här löpande att publicera lärarhandledningar, bildmallar, instuderingsfrågor, rekommenderad fördjupningsläsning, exempel på kursbeskrivningar mm. Hör gärna av dig med förslag och önskemål på vad du tycker ska inkluderas.
För att dina studenter snabb ska hitta extramaterial har respektive del i boken en unik QR-kod. Genom att skanna koden med mobil eller platta nås direkt relevant material på denna sida. Men självklart går det även bra att manuellt skriva in www.digitalmf.se och klicka sig fram till önskat material. www.digitalmf.se har en responsiv web design och går lika bra att använda på mobilen som på en laptop.
- Bildmall ppt Del 1 – Nya förutsättningar med digitala kanaler
- Bildmall ppt Del 2 – Digital marknadsföring vs. traditionell
- Bildmall ppt Del 3 – Utveckla innehåll i digitala kanaler
- Bildmall ppt Del 4 – Marknadsföring i sammanhang
- Bildmall ppt Del 5 – Implementering
För att komma till publicerat extrainnehåll till respektive del kan du skanna bokens QR-koder eller klicka på länkarna nedan.
- Sammanfattning av respektive del av boken
- Extramaterial Del 1 – Nya förutsättningar med digitala kanaler
- Extramaterial Del 2 – Digital marknadsföring vs. traditionell
- Extramaterial Del 3 – Utveckla innehåll i digitala kanaler
- Extramaterial Del 4 – Marknadsföring i sammanhang
- Extramaterial Del 5 – Implementering
Myndigheten för tillgängliga medier (MTM) har gjort Digital Marknadsföring tillgänglig även som talbok (DAISY 2.02). Se LIBRIS för mer info.
För de med ett mera akademiskt intresse rekommenderar vi en av oss nyligen publicerad genomgång av området: Mobile marketing: A literature review on its value for consumers and retailers.