Vi kommer här att kontinuerligt publicera reflektioner, case, råd och praktiska handledningar som kan vara användbara vid planering av initiativ inom digital marknadsföring. Fokus ligger här på en strategisk nivå. Dvs, vad som ska göras men inte i detalj hur det ska genomföras. Boken kan därför även med stor behållning läsas av ledningsgrupper och beslutsfattare utan en djupare förståelse för detaljerna. För detaljerade beskrivningar av hur digital marknadsföring ska exekveras som tex hur konverteringsgrad i en webbutiker kan ökas, Google AdWords optimeras och tekniska plattformar implementeras, får vi hänvisa till de som kan detta bättre. Vi rekommenderar varmt att ni börjar med det strategisk perspektivet, så att de initiativ som dras igång verkligen får den övergripande effekt som önskas.
I augusti 2015 (andra upplagan juni 2018) utkom boken Digital marknadsföring på Sanoma Utbildning. Boken vänder sig även till praktiker och beskriver med aktuell forskning och praktiska exempel hur digitaliseringen tar företags marknadsföring till en ny nivå. Stort fokus ligger på mobil marknadsföring, sociala medier och lojalitetsprogram. Extra vikt fästs vid detaljhandeln och co-creation mellan konsumenter och företag. Här finns kompletterande material och case till boken.